OVER DE MAN DIE OVER DE DRAAD KWAM

Tristero-icoon en fotograaf Youri Dirkx liet zich het volgende ontvallen:

een kruising tussen de muppetshow, tarantino en een wagneropera. just great!

Magali Degrande in het Nieuwsblad van 3 oktober 201 zag het zo:
… Lodewijk/Louis ten voeten uit : aan oorlogswonden en -verdriet zo ‘n brutale humor toevoegen, dat je toch vooral moet glimlachen … Het absurde van drie swingende backing vocals voor een elektrisch geladen prikkeldraad doet denken aan hoe de gekruisigden bij Monthy Python zich ook plots aan een wijsje waagden … De manier waarop Lodewijk/Louis humor, tekst en muziek met elkaar vervlochten heeft, zit snor …

Over Het Draagbare Paradijs

De Standaard zette het boek op 1 van haar “Pop Top”

“De negen verhalen in Het draagbare paradijs zitten vol leerrijke uitspraken, menselijke wijsheid, en ontroerende situaties. Dit is een boek over mensen die brutaal afgesneden raakten van hun wortels en in een land ver van het hunne een nieuw bestaan moeten opbouwen. Meteen biedt het ook een kijk op onze manier van leven.” Peter Van Tyghem in De Standaard

***

”Gerry De Mol heeft de negen verhalen in ‘Het draagbare paradijs’ gepolijst tot negen parels met een betoverende glans…. De Mol maakt hun biografieën sterker door ze in gave, soepele zinnen te gieten. Omdat de auteur geen eigen agenda heeft, kleeft aan dit boek niet de zoete multicultismaak die de wereldmuziekscene soms wat kleverig maakt. Hier komen sterke vrouwen aan het woord die creatief omgaan met hun erfgoed en niet geketend zijn door hun cultuur”. Eric Bracke in De Tijd

***

“In de serie pogingen om het wezen van de hedendaagse diversiteit te vatten, is die van Gerry De Mol en wijlen Patrick De Spiegelaere bijzonder en aanbevelenswaardig…. De eenvoudige vragen leveren ook gewone, menselijke antwoorden op. Inclusief clichés, maar omdat ze door echte mensen verteld worden, krijgt zelfs de observatie dat Belgen koele kikkers zijn opnieuw iets relevants.Door de interviews te bundelen in één boek, ontstaat een mozaiek aan perspectieven en drijfveren die een verhelderend licht werpt op migratie, emancipatie en het onvervangbare geluk te kunnen zingen. Gerry De Mol heeft al langer iets met Kleine Blote Liedjes en dat demonstreert hij hier ook overtuigend als enige begeleider van de zangeressen”. Gie Goris in Mo’ Magazine.

***

“In meerdere opzichten een boek met een extra cd die een plaats moet krijgen in het huis van zichzelf respecterende muziekliefhebbers die verder kijken dan de kerktoren hoog is.” Dirk Fryns in Stage

****

“Delicaat tekent Gerry negen verschillende histories, die je bij je nekvel grijpen en treffen door hun oprechtheid… Een intiem meesterwerkje vol ontroering, een praline waarvan je blijft proeven”. Kris Verhoeven in De Bond

****

“Een indrukwekkend boek in woord en muziek” Zingmagazine

Over andere projecten muziek

“Te doornig voor kleinkunst, doop je dit best speelse rootsmuziek.” Knack.

“…sfeervolle, intelligente en avontuurlijke liedjes, die zowel auditief als tekstueel van een goed ontwikkeld vakmanschap getuigen”. De Financieel Economische Tijd

“Hij is een geweldige muzikant, een uitmuntende componist en tekstschrijver, hij kiest zijn covers met onnoemelijk veel zorg en gaat daarbij geen moeilijkheid uit de weg. Dergelijke gemengde gevoelens op papier en op muziek zetten zonder melig te worden, je moet het maar doen, maar De Mol doet het”. MazzMusikas

“Uniek is Kleine blote liedjes ook omdat De Mol meteen een hoog taalniveau bereikt. Zowel in zijn eigen teksten als in de vertalingen laat hij zien hoe een liedje direct en eenvoudig te begrijpen moet zijn, liefst beelden oproept, en universeel te interpreteren is”. De Standaard

“Gerry De Mol is een uitstekende multi-intrumentalist en geweldige songschrijver.
Zijn gitaarspel is uniek. Hij beheerst zowel blues, folk, country als nog een
handvol andere muziekstijlen”.Folktribune